Ana Sayfa
Kısmi Zamanlı Çalışma

Kısmi Zamanlı Çalışanlara Yönelik İşlemler

İlgili Eğitim-Öğretim yılı itibariyle giderleri Daire Başkanlığımız bütçesinden karşılanmak üzere, Üniversitemiz birimlerinde “Yükseköğretim Kurumları Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Esas ve Usulleri” çerçevesinde Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile yaklaşık 1.000 civarında “Kısmi Zamanlı Öğrenci çalıştırılması kararlaştırılmaktadır. Bu sayıya ilave olarak MEYOK 3+1 (Mesleki Eğitim) Sistemi kapsamında Üniversitemiz birimlerinde yaklaşık 50 civarında öğrenci ile, yine Meslek Liselerinden gelip Üniversitemizde “Stajyer” statüsünde çalıştırılan 10 ilâ 15 arasındaki öğrencilerin ücret ödeme işlemleri de birimimiz tarafından yerine getirilmektedir.

Ayrıca, Üniversitemize bağlı Fakülte ve Yüksekokullarda öğrenim dönemleri içinde “Zorunlu Staja Tabi” tutulan tüm öğrencilerle birlikte, Üniversitemizde uygulanmaya başlanan MEYOK 3+1 ve 7+1 sistemleri çerçevesinde mesleki eğitime tabi tutulan tüm öğrencilerin SGK prim borçlarının ödeme işlemleri, yine birimimiz tarafından yerine getirilmektedir.

Kısmi Zamanlı Öğrenci Süreci:

  1. Yıllık Bütçe ödenekleri çerçevesinde çalıştırılabilecek toplam öğtrenci sayıları ve ödenebilecek saat ücreti miktarı, alternatifli bir tablo ile üst yönetime sunulur.
  2. Üst Yönetimin uygun gördüğü öğrenci sayısı ve ödenecek saat ücreti, Üniversite Yönetim Kurulu’na sunularak “Karar” haline getirilir.
  3. Çalıştırılacak toplam öğrenci sayısı, Üst Yönetimin uygun gördüğü şekilde öğrenci çalıştıracak birimlere kontenjan tanınmak suretiyle dağıtılır.
  4. Kendisine kontenjan verilen birimler, kontenjanları çerçevesinde çalıştırmak istedikleri öğrencilerin niteliklerini belirleyerek “Duyuru”ya çıkar.
  5. Öğrenciler, gerekli Formları doldurmak suretiyle ilgili birimlere başvurularını yaparlar.
  6. Birimler, başvuru yapan öğrencileri “Değerlendirme Formları” ile değerlendirip, puan sırasına göre Asil veya Yedek Listelere yazarak SKS Daire Başkanlığı’na iletirler.
  7.  Bunun ardından, Asil Listede yer alan öğrencileri, “Sözleşme” imzalamak üzere SKS Daire Başkanlığı’na gönderirler.
  8. SKS Daire Başkanlığı’nda Sözleşme imzalayan öğrencilerin, burada aynı gün SGK Giriş işlemleri yapılır ve bir sonraki işgünü itibariyle işe başlatılırlar.
  9. Öğrenciler, Sözleşme imzalamadan ve SGK Giriş işlemleri yapılmadan çalıştırılmaya başlanamaz ve Puantaj düzenleyerek maaş ödemesi yapılamaz.
  10. Öğrencilerin puantajları, çalıştıkları ayı takip eden ayın ilk beş işgünü içerisinde çalıştıkları birimlerce düzenlenerek hem çalışan öğrenciler hem de ilgili birim amirleri tarafından imzalandıktan sonra SKS Daire Başkanlığı’na gönderilir. 
  11. Burada yapılan denetim ve kontrollerin ardından, ayın onbeşine kadar bordrolar düzenlenerek Maaş Ödeme evrakları ödeme birimine gönderilir.
  12. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığında yapılan son kontrollerin ardından, öğrenci maaşları ilgili banka hesap numaralarına yatırılarak süreç sonlandırılır.

Zorunlu Staj ve Mesleki Eğitim SGK Prim Ödemeleri Süreci:

  1. Öğrencilerin eğitim gördükleri okullar tarafından staj veya mesleki eğitim yapması uygun görülen öğrencilerin bilgileri SGK Sistemine girilir ve Bildirgeleri alınarak SKS Daire Başkanlığı’na gönderilir.
  2. Burada yapılan denetim ve kontrollerin ardından, gerekli Ödeme evrakı düzenlenerek ödeme birimine gönderilir.
  3. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’nda yapılan son kontrollerin ardından, öğrenci SGK Primleri Kurumun ilgili banka hesabına yatırılarak süreç sonlandırılır.