Kısmi Zamanlı Çalışanlara Yönelik İşlemler
İlgili Eğitim-Öğretim yılı süresince Üniversitemiz birimlerinde "Yükseköğretim Kurumları Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Esas ve Usulleri" ve “SAÜ Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırılması Senato Esasları” çerçevesinde Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile yıllık bütçe imkânları çerçevesinde yaklaşık 300 ilâ 500 civarında "Kısmi Zamanlı Öğrenci" çalıştırılmakta ve bu öğrencilere günlük (3 saat veya haftalık 15 saati geçmemek üzere ÜYK ile belirlenen) saat ücretine göre aylık maaş ödemesi yapılmaktadır. Bu sayıya ilave olarak Üniversitemizde uygulanmakta olan MEYOK 3+1 veya 7+1 (Mesleki Eğitim) Sistemleri kapsamında, geçici elemana ihtiyaç duyan idari birimlerimizde yaklaşık 10 ilâ 30 arasında Üniversitemiz öğrencisi çalıştırılmakta ve (Net Asgari Ücretin % 30’undan az olmamak üzere) ücret ödenmektedir. Yine bütçe imkânları elverdiği oranda yaz döneminde Cumhurbaşkanlığı Ulusal Staj Programı kapsamında 50 ilâ 100 civarında öğrenci istihdam edilerek aynı oran üzerinden maaş ödemesi birimimiz tarafından yapılmaktadır.
Ayrıca, Üniversitemize bağlı Fakülte ve Yüksekokullarda öğrenim dönemleri içinde "Zorunlu veya Gönüllü Staja Tabi" tutulan tüm öğrencilerle birlikte, uzun süredir uygulanmakta olan MEYOK 3+1 ve 7+1 Sistemleri kapsamında mesleki eğitime tabi tutulan öğrencilerin, okulları tarafından tahakkuk ettirilen SGK prim borçları da birimimiz tarafından ödenmektedir.
Kısmi Zamanlı Öğrenci Süreci:
- Yıllık Bütçe ödenekleri çerçevesinde çalıştırılabilecek toplam öğtrenci sayıları ve ödenebilecek saat ücreti miktarı, alternatifli bir tablo ile üst yönetime sunulur.
- Üst Yönetimin uygun gördüğü öğrenci sayısı ve ödenecek saat ücreti, Üniversite Yönetim Kurulu’na sunularak “Karar” haline getirilir.
- Çalıştırılacak toplam öğrenci sayısı, Üst Yönetimin uygun gördüğü şekilde öğrenci çalıştıracak birimlere kontenjan tanınmak suretiyle dağıtılır.
- Kendisine kontenjan verilen birimler, kontenjanları çerçevesinde çalıştırmak istedikleri öğrencilerin niteliklerini belirleyerek “Duyuru”ya çıkar.
- Öğrenciler, gerekli Formları doldurmak suretiyle ilgili birimlere başvurularını yaparlar.
- Birimler, başvuru yapan öğrencileri “Değerlendirme Formları” ile değerlendirip, puan sırasına göre Asil veya Yedek Listelere yazarak SKS Daire Başkanlığı’na iletirler.
- Bunun ardından, Asil Listede yer alan öğrencileri, “Sözleşme” imzalamak üzere SKS Daire Başkanlığı’na gönderirler.
- SKS Daire Başkanlığı’nda Sözleşme imzalayan öğrencilerin, burada aynı gün SGK Giriş işlemleri yapılır ve bir sonraki işgünü itibariyle işe başlatılırlar.
- Öğrenciler, Sözleşme imzalamadan ve SGK Giriş işlemleri yapılmadan çalıştırılmaya başlanamaz ve Puantaj düzenleyerek maaş ödemesi yapılamaz.
- Öğrencilerin puantajları, çalıştıkları ayı takip eden ayın ilk beş işgünü içerisinde çalıştıkları birimlerce düzenlenerek hem çalışan öğrenciler hem de ilgili birim amirleri tarafından imzalandıktan sonra SKS Daire Başkanlığı’na gönderilir.
- Burada yapılan denetim ve kontrollerin ardından, ayın onbeşine kadar bordrolar düzenlenerek Maaş Ödeme evrakları ödeme birimine gönderilir.
- Strateji Geliştirme Daire Başkanlığında yapılan son kontrollerin ardından, öğrenci maaşları ilgili banka hesap numaralarına yatırılarak süreç sonlandırılır.
Zorunlu Staj ve Mesleki Eğitim SGK Prim Ödemeleri Süreci:
- Öğrencilerin eğitim gördükleri okullar tarafından staj veya mesleki eğitim yapması uygun görülen öğrencilerin bilgileri SGK Sistemine girilir ve Bildirgeleri alınarak SKS Daire Başkanlığı’na gönderilir.
- Burada yapılan denetim ve kontrollerin ardından, gerekli Ödeme evrakı düzenlenerek ödeme birimine gönderilir.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’nda yapılan son kontrollerin ardından, öğrenci SGK Primleri Kurumun ilgili banka hesabına yatırılarak süreç sonlandırılır.